Eseménynaptár

AMK „PowerMikulás” Eröemelö verseny
2022. December 08. , Csütörtök,  1:00

Idöpontja:        2022. december 8. (csütörtök) 13:30 (bemelegítés, nevezés 13 órától)
Helye:                az AMK konditerme (Székesfehérvár, Budai út 45., K épület, alagsor)
Résztvevök:     minden AMK-s dolgozó és hallgató, aki a verseny elött a helyszínen benevez

Mindenki a saját felelösségére indulhat!

Versenyszámok: A verseny a hagyományos eröemelö versenyek szellemében, de valamivel lazább szabályok mellett fog zajlani. A versenyzök három versenyszámban indulhatnak (tehát ezek közül akármennyiben), melyek a guggolás, fekvenyomás, felhúzás.

Lebonyolítás: A verseny mérlegeléssel kezdödik. Minden versenyszámban egy versenyzönek legfeljebb ötször lesz lehetösége az adott gyakorlatot bemutatni. Minden próbálkozásnál a versenyzönek az általa választott súllyal szabályos ismétléseket kell végrehajtania, melyb?l a zsüri legfeljebb 10 ismétlést vesz figyelembe. Minden próbálkozás után egy standard formula alapján kiszámításra kerül a versenyzönek az adott gyakorlatra vonatkozó becsült maximális egyismétléses maximuma (lsd. a https://strengthlevel.com/one-rep-max-calculator oldalt), amit a zs?ri eloszt a versenyz? mért testsúlyával. Egy adott versenyzö esetén az adott gyakorlatban a kapott legfeljebb öt arány közül a legnagyobb adja meg az adott versenyzönek az adott gyakorlatban elért eredményét. A versenyzö összetett pontszámát a három arány összege adja (lsd. lentebb a konkrét példát). N?i versenyz?k esetén ezt a pontszámot 1,5-del szorozzuk.

Díjazás: Minden résztvevö emléklapot kap. Nemenként, versenyszámonként és az összetett verseny alapján az elsö 3 helyezett külön díjazásban részesül. 

Szabályok:

Fekvenyomás:      minden ismétlésnél a rúdnak érintenie kell a mellkast. Minden ismétlés kezdetén a karokat ki kell nyújta
                                (mintha a versenyzö a villába szeretné visszatenni a súlyt).
                                Nem kötelezö a paused bench, de a rudat semmiképpen sem szabad pattintani.
                                A lábaknak a talajon, a farnak a padon kell lennie a gyakorlat során.
Guggolás súllyal: minden ismétlés megkezdése elött a térdeknek nyújtott állapotban kell lenniük.
                                A guggolás alsó szakaszában a comboknak párhuzamosnak kell lenniük a talajjal (vagy lehet ennél is lejjebb menni).
                                Ezután a kezdeti pozícióba kell érkezni. A legalsó pontban rugózni nem szabad.
                                A súlyt a versenyzö a hátán, vagy maga elött is tarthatja (mellkason vagy karhajlatban),
                                tehát érvényesnek számít mind a klasszikus back squat, a front squat, vagy a Zercher squat is.
Felhúzás:               a rudat két kézzel tetszöleges módon át kell fogni, és a súlyt a földröl felhúzni.
                                A felsö ponton a versenyz?nek kinyújtott lábakkal, megemelkedve kell állnia.
                                A súlyt kontrolláltan kell leengedni, az alsó ponton a súly mindkét felének érintenie kell a talajt.
                                Minden ismétlést 5 mp-n belül meg kell indítani.

Egyéb: Díjazás kategóriánként,  a kategórián belüli összpontszámnak megfelelöen történik.
            Két azonos pontszámú versenyz? esetén a nehezebb testsúlyú élvez elönyt.

A versenyzök a használt súlyokat 2,5 kg-os pontossággal kérhetik 20 kg és 300 kg között.
Egy példa konkrét számokkal:
egy 100 kg-os férfi versenyzö fekvenyomásban öt próbát kér, ezekben 120 kg-mal 5 ismétlést (135 kg-os becsült maximum),
130 kg-mal 6 ismétlést (151 kg-os becsült maximum), 140 kg-mal 8 ismétlést (173,8 kg-os becsült maximum),
150 kg-mal 5 ismétlést (168,8 kg-os becsült maximum), 170 kg-mal 1 ismétlést végez (170 kg-os becsült maximum).
Itt a próbák közül a legsikeresebb a harmadik, 140 kg-mal végzett volt, így a fekvenyomás versenyszámban a versenyzöhöz rendelt arányszám 1,738 lesz.